Albert Heijn winnaar Social Impact Award 2019
Publicatiedatum: 20 september 2019
Albert Heijn heeft gisteravond de Social Impact Award 2019 ontvangen. Ze kreeg deze award omdat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij de supermarkt volop kansen krijgen om aan het werk te zijn.
“Albert Heijn is een voorbeeld voor andere werkgevers als het gaat om inclusiviteit, ook op de arbeidsmarkt. Zij heeft dit al sinds 2015 hoog op de agenda staan. De supermarkt doet dit op veel manieren, onder meer door in de regio Gooi en Vechtstreek jaarlijks 50 mensen met een arbeidsbeperking aan te nemen. Het merendeel van deze werknemers krijgt een contract voor onbepaalde tijd”, zo luidt het juryrapport.
Social Impact Award
De award is een regionale erkenning voor organisaties die zich sterk maken voor een inclusieve arbeidsmarkt. Een inclusieve arbeidsmarkt betekent dat iedereen meetelt en meedoet. Ongeacht opleiding, leeftijd, achtergrond en ervaring. De Social Impact Award is een initiatief van het Werkgeversservicepunt Gooi en Vechtstreek. De prijs werd uitgereikt door trendwatcher Adjiedj Bakas uitgereikt tijdens het congres Vinden en Binden voor werkgevers in Spant!.
Edwin de Groot, supermarktmanager Albert Heijn Hilversum, Kerkelanden: “We zijn als Albert Heijn echt heel blij met deze award. Het is een mooie erkenning voor al onze inspanningen. En ik vind het prachtig om dagelijks getuige te zijn van medewerkers die persoonlijk groeien en aan zelfvertrouwen (her)winnen.”